Escapant-me per la muntanya...Escapant-me per la muntanya...
 Maverick147 Maverick147
Ets a » Escapant-me per la muntanya... » Cuadern d'Entrades » January 2012 » Raquetes A Porté-puymorens
Tuesday 17 de January de 2012, 16:13:37
Raquetes a Porté-Puymorens

Inauguro aquest nou blog amb una activitat que vaig realitzar l'any passat, i que feia temps que tenia al cap.

L'any passat, pels voltants del mes de març, aprofitant que uns bons amics pujaven a l'estació de Porté-Puymorens a passar el dia, vaig decidir aprofitar per iniciar-me en una activitat que feia temps que tenia ganes de provar. Perdre'm per la muntanya, amb unes raquetes de neu, gaudir dels paisatges, fer esport... Un temps enrera, si no esquiaves semblava que no podies gaudir de la neu, però amb l'evolució i la popularització de les raquetes, aquestes s'han convertit per molts dels que no esquiem, en una magnífica alternativa per pujar a la neu, i descobrir un ventall molt ampli de possibles activitats relacionades.

Raquetes TSL 225

La millor manera de començar és llogar-les. Les botigues de lloguer de material d'esquí ja disposen gairebé al 100% d'aquesta possibilitat a uns preus molt populars. Les raquetes de lloguer acostumen a ser de gama baixa, més que suficients per realitzar una presa de contacte amb l'entorn, i amb unes eines a les que t'has d'adaptar. Caminar amb raquetes requereix la seva tècnica, però un cop comences a dominar-la, t'adones que descobreixes un petit plaer.

No cal tenir una condició física excel·lent per practicar aquest esport. M'atreviria a dir que gairebé tothom pot animar-se a provar aquesta activitat. No obstant, quan ja ens hem iniciat i volem començar a ampliar l'horitzó (ja sigui amb rutes, excursions, etc) aleshores si que convé pensar en la forma física, i adaptar les primeres rutes a les nostres possibilitats.

Enguany, ja disposo de raquetes pròpies. Els Reis es van portar força bé i em van portar unes magnífiques TSL 325 Escape. Aquí és on es nota la diferència amb les raquetes de llogeur. Les TSL 325 incorporen a més uns grampons que ens ajuden a passar per neu més dura. Ja les he pogut provar i vaig quedar molt satisfet.

Poc a poc espero anar omplint aquest blog amb les sortides que vagi realitzant. Per anar fent boca, us deixo amb unes fotos de la sortida de Porté de l'any passat. Les podreu veure a la galeria de fotos associada al post.